۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

خاطره سی ام / اسما یتیم زاده فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از شیراز و ساکن سوئد نوشته اش را برای ما ارسال کرده است؛ تو نمیتوانی مرا به حکم زن بودنم، از انتخاب پوشش آزادم محروم کنی



درست یادم میاید اولین باری که کسی برای لباسم به من تذکر داد دانشجو شده بودم و با شوق تمام وارد دانشگاه شده بودم.

محیطی جذاب که برای تمام دختران هم سن من جالب بود ولی بخاطر ظاهری که داشتم مدام مورد اعتراض بسیج و حراست دانشگاه قرار می گرفتم به طوری که اول از خوابگاه اخراج شدم. بعد از طرف دانشگاه احظار شدم. مسؤل دانشگاه به من متذکر شدند که بسیج دانشگاه تقاضای اخراج شما را دارد.

بعد از دانشگاه اینقدر در محیط بیرون این تذکر و حتی بازداشت ها تکرار شد که دیگر دلیلشان از دستم در رفته بود، اما من هرگز از آزادی ای که خواهان آن بودم برنگشتم، چرا که برای من روشن بود چه می خواهم و به دنبال چه هستم.

می خواستم دیواری که میان رن بودن من و دنیای مردسالارنه وجود داشت بریزد. نابود کنم تمام نگاههای هرزگی رو که نسبت به پوشش من بود و بگویم من و تو در انتخاب پوششمان ازاد هستیم... تو نمیتوانی مرا به حکم زن بودنم از این انتخاب محروم کنی.

بعد از ۳۰ سال حالا در اینجا ازادنه پوششم را انتخاب کرده ام اما هنوز برای زنان جامعه ام تلاش می کنم تا روزی این تبعیض برداشته شود.

-----------------
اسما یتیم زاده - مرداد ۱۳۹۱
منبع: صفحه برابری زن=مرد / ایمیل ما:
page.barabari@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر