۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

خاطره بیست و نهم / فاطمه خردمند، خبرنگار و روزنامه نگار، نوشته اش را برای ما ارسال کرده است؛ هنوز پدرم با چشماش، غم کنار گذاشتن چادرم رو به من می فهماند




چه چیزی با ارزش تر از انتخاب آزادانه برای یک انسانه؟ در دین اسلامی که این جماعت متظاهر به فساد کشیدنش هم بالاترین ارزش کرامت و آزادی و حقوق انسان هاست و اولین تذکر حجاب هم در قرآن اول به مردها داده شده. پس چطور به خودشون اجازه این زورگویی رو میدن؟

شاید تفاوت من با بقیه دوستان زیاد باشه ولی باز هم زنی هستم با انتخاب متفاوت .... دوست دارم از این منظر هم به حجاب نگاه کنیم. به هر حال هر ایرانی در ۳۰ سال گذشته با درصدی از این جریانات دست به گریبان بوده.

تجربه من از انتخاب متفاوتم در خانواده ای به شدت مذهبی که چیزی از انقلاب یا بهتر بگم شورش کم نداشت بسیار تلخ و شکننده بود. البته خانواده ام اونقدر فهمیده بودن که بهش احترام بذارن و قبولم کنن

ولی هنوز ........

هنوز پدرم با چشماش غم کنار گذاشتن چادرم رو بهم میفهمونه
هنوز مادرم گاهی بهم میگه از حجابت راضی نیستم.
هنوز نه موهامو بیرون گذاشتم و نه لباس لختی پوشیدم.
هنوز ............

این در شرایطیه که با باورهای مذهبی بار اومدم و یاد گرفتم اسلام برای اخلاق و حقوق انسانها اومده نه برای زورگویی و با همین باور و استنادات قرآنی و اعتقادیم به این نتیجه رسیدم که در زمانه امروز حجاب به مفهوم پوشیدن سر و صورت و اندام نیست بلکه اخلاق و وقار و شان انسانیه که برتری ایجاد میکنه حالا چه زن باشه چه مرد تفاوتی نداره

نسل من همیشه شنیدن که مادر و پدراشون تابو شکن بودن، جلوی ظلم ایسادگی کردن و حق گو بودن.....(جدای از نتیجه اش که باعث تاسف شده.....) نسلی بار اومد که در ناخودآگاه به حق گویی و انقلاب بر اساس باورهاش عقیده داشت ولی وقتی خواستیم به این باورها عمل کنیم جوابمون باتوم و زندان و خفقان شد....

اون کسانی که همیشه زندون رفتن بچه هاشون رو با افتخارتعریف میکردن، زندون رفتن نوه هاشونو باعث انحراف نسل بعدی می دونن. چرا؟

جالبه که ما همون خود اوناییم. خود خودشون........... با تفاوت حق طلبی بر اساس آزادی و برابری ، بدون در نظر گرفتن جنسیت، ملیت، اعتقادات و مذهب

به هر حال من یک زنم با حق انتخاب و اجازه گرفتن این حق رو به هیچ کس نمی دم هرچند هنوز خودمو موظف به احترام به حریم فرهنگی تحمیل شده به جامعه ام میدونم تا زمانش برسه....

دریا در اعماق وجودش موج داره، حتی اگر اندک زمانی خفته باشه.

-----------------
فاطمه خردمند - مرداد ۱۳۹۱
منبع: صفحه برابری زن=مرد / ایمیل ما:
page.barabari@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر