۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

جایزه هم یک نوع عروسک است

فرج الله صبا: شاید این سئوال خنده آور باشد، اما دلم میخواهد بدانم وقتی که آن تلگراف به دستتان رسید و فهمیدید که فیلم شما برندۀ جایزه ای شده است چه احساسی داشتید؟
فروغ فرخ زاد: اینقدر خوشحال شدم که اصلا نمی توانستم حرف بزنم...
(صبا: آشکار بود که فروغ باز مثل همیشه با آن طنز خاص خودش که گاهی هم خیلی تلخ و نومیدانه بود به مسئله ای که من طرح کرده بودم می نگرد. و خودش توضیح داد)
فروغ فرخ زاد: اصلا قضیه برایم بی تفاوت بود. من لذتی را که باید می بردم از کار برده بودم. ممکن است یک عروسک هم به من جایزه بدهند، عروسک چه معنی دارد؟ جایزه هم یک نوع عروسک است. مهم این است که من به کارم اطمینان داشته باشم و احساس رضایت کنم. حالا اگر تمام مردم دنیا هم جمع بشوند و مثلا تخم مرغ گندیده به من بزنند مهم نیست. اگر این اطمینان و رضایت شخصی نباشد تمام جایزه های فستیوال های دنیا را هم که توی سینی بریزند و برایم بیاورند ارزش ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر